jom exchange link >.

Wednesday, September 29, 2010

LipAs oh LiPaS

~salam y'll~

rsa cm dh lama sgt xmenaep entri utk blog ni.xda masa der..huk3..
ok la entri aku kali nih bekenaan lipas...apekah??
lipas pn leh wt entri ke??
ye la lipas..
ni lipas..eh..kejap..

ini baru lipas..ori pny..hoho
slalu kita belasah pukul  lipas 2 ngn penyapu/paper(surat khabar lama) atau mgkin jgk kasut...tp korg tahu x yg tindakan 2 xla sebijak yg anda sangkakan..kita yg bodoh ke lipas 2 yg pndai?
sebab apa aku kta cm 2?? sebab...lipas betina ni dalam perut dy da beribu-ribu telur dadar halus.. telur lipas ni sangat kuat.korang hit mak lipas, telur lipas maintain je..control macho lg. so telur ni terabur merata-rata..
kalau dh terbelasah lipas 2, xpe la nk wt cm mna. tp korang kna pastikan tempat korang penyek lipas 2 btol2 bersih..sila guna air dan sabun lifebuoy.
eii..telur lipas..cm beras plak.erk

kat cini jgk aku da summary-kan tips2 nk fight lipas nie..

1. bunuh lipas: korang xperlu beli ridsect ke shieldtox ke hapa, wt je sniri..jimat duit topup lagi mesra alam..ha.. macam mana?? beli satu botol spray cmne nk spray kalau gna botol air mineral. korang bancuh sabun mandi dengan air dalam botol 2. dh ciap..nmpk je lipas, korang ATTACK!!!

2. perangkap lipas: klalu xnk bunuh, xpe kita leh tangkap je..nk wt pe tangkap?? nk makan wt eksperimen ke..cara dy cmni..cari botol kaca mcm botol madu ke botol susu jam pn ok.. then korang taruk serbuk kopi atau serbuk koko dalam botol 2 okeh.. letak perangkap botol korang 2 kt lokasi yg dikenal pasti sebagai markas operasi lipas durjana tu ye.hahaha... korang leh je spray ubat lipas yg korang buat kt num 1 ats ni. aku xkesah pon.haha.

lipas zaman sekarang..

dua je yg bernas dan menarik pon.hehe..
selamat mencuba!

p/s: umah aku bnyk lipas, sebab kdudukn umh aku tepi bendang ke??


sila like jika suka ;D www.tips-fb.com

2 comments:

Amalina Ahmad said...

entri yg paling menjijikkan penah aku baca weyy!!! aku x suka lipas. hampir menangis bila nmpk lipas. ada group anti-lipas x? sila buat yer pasni. huhukkkk.. benciiiii lipass!!

luvly iema said...

hahahaha..ye ke ang takot lipas... elok sgt la 2..
aku tjukan khas utk ang..haha

attention!!

sebarang cerita@rencana@cereka@cerpen yg disiarkan di dalam blog ini adalah pandangan pemilik blog semata2. tidak ada niat utk menjatuhkan@memalukan sesiapa. hanya sebagai sesuatu untuk dikongsi bersama pembaca.

sila maklumkan pada pmilik blog jika ingin share maklumat dlm blog ni.*saye xmarah pnya ^^

sekian~