jom exchange link >.

Sunday, September 4, 2011

wah wah wah...oat cookies

assalamualaikum..

well lama gila kot xupdate.. dh lebih 4bulan dh..aku pon sebenarnya musykil blog ni masih wujud ke tidak..muahaha.. well, harap xterlambat ucapkan SELAMAT HARI HARI RAYA TO ALL MUSLIMS! 
nak tgk ganbar raya aku?? xpayah la. cun sangat takot korang termimpi2 lak t. aku xamek gambar pon.. adik aku conquer kamera =.="

well kueh raya kt umah aku banyak lagi..korang la ni xdatang raya. aku saje buat banyak nak bawak balik kampus. ye la aku buat..xpecaya kew? muahaha.. aku buat biskut oat..cedap ouh ala2 Famous Amos cookies gitu . nak jugak...=.="" aku amek resepi kat internet jugak..tp aku lupa dah website mana..so aku x kredit kt sapa2..maaf ye kt tuan punya resepi..

ni aku kasi resepi oat cookies...senang giler, xpecaya cuba le =)

Almond Oat Cookies
1 cawan gula caster
1 cawan butter
1 1/2 cawan tepung gandum
3 cawan oat (kisar bg halus cket)
badam (kisar jgk)
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu teh sodium bikarbonat
1 biji telur
chocolate chip (optional)

cara:~
1. mix gula dan butter hinggakembang,tp jgn lama2 sgt.
2. masukkan esen vanilla dan telur. mix lagi.
3. letak mixer korang tu, sekarang pkai spatula pulak. masukkan tepung gandum, oat, badam kisar, sodium bikarbonat. gaul je smpai sebati.
4. masukkan sekali chocolate chip. 
5. sapukan tray korang ngn majerin. cubit sikit doh dan buat bulat mcm bola tu. then penyet la cket.
6. bakar dlm oven 150-160 darjah selsius dalam 10-15 minit dah la. jgn sampai hangit..

selamat mencoba.

*gambar xda.kan aku kata adik aku conquer kamera..huhu..

mcm ni la rupanye nnt *credit incik google

tata titi tutu <3
sila like jika suka ;D www.tips-fb.com

4 comments:

CRABBY PATTY said...

Happy Hari Raye Husnul !
Ngeee. Ti bawak balik ukm banyak2 ok. hehe. :D

luvly iema said...

aku bawak punya sadiq... kan misi baru 2nd year nak bg kau gemok? keh keh keh ;D

Anonymous said...

cam besaq gedabak je.. hehehe

luvly iema said...

xkesah la besaq mana, jnji cedap...tp.....belom abes lg..huhu

attention!!

sebarang cerita@rencana@cereka@cerpen yg disiarkan di dalam blog ini adalah pandangan pemilik blog semata2. tidak ada niat utk menjatuhkan@memalukan sesiapa. hanya sebagai sesuatu untuk dikongsi bersama pembaca.

sila maklumkan pada pmilik blog jika ingin share maklumat dlm blog ni.*saye xmarah pnya ^^

sekian~